ブログトップ

boku-no-kokoro-no-sekai-tizu

masaharu84.exblog.jp

my future has gone

えっと。
まず、俺が考えてた将来計画から話をしないといけないんだけど。
とりあえず、APUをこのまま卒業して、そしてLondonに渡ってそこにあるCollegeで開発の勉強して、そしてそのインターンというかボランティアでAfricaに渡る予定でした。Volunteerをいっぱいすると学費がチャラになるっていうから。NGO系のスタディーツアーはバカ高いのでムッチャいいと思ってました。もうそれにする気マンマンで将来を考えてました。

でも。

今日高校の先生(ネイティブ)からメールが来てました。
なんか、前に柏に帰ってあった時に、俺が行きたいCollegeについて調べてくれると。

そしてその答えが・・・

「行かない方が良い」

がびーーーんなんだけど、でもその先生たちが調べてくれた情報(URLもくれたけどまだ悲しくてしかも他にやることがあってまだ見てないけど)によると、このCollegeを運営してる元の企業というか、まあ団体がよろしくないらしく、しかもそこのトップは今つかまっている、、、とかなんとか。しかも他のところでもよろしくないお話を聞いてるらしい。先生いわく、かなりこの情報を探すのが大変だったらしく、先生にこれだけの時間をかけさせるようなところに生徒をいかせたくないとのこと。俺もそんな危なっかしいところにはいきたくない。金とかぼったされそうだし。そもそも勉強できなかったら意味ないし。

あー。

ってことで、将来考え直しの巻きなわけ。
今日せっかく新しい部屋探しとか始めたのに。どうしよう、って感じで。
とりあえず。


I have to start today's blog from the story of my future.

i found one college in London which teaches Development and cooperation studies, and offers 4 months long colunteer in Africa with no cost. It also offers another volunteer opportunities in London, which enable me not to pay any tuition except transportation.
this attracted me so much last few months, and few days ago I decided to go that college after graduating from APU 2 yrs later.

BUT

teacher of my high school just gave me email tonight saying that

they cannot recommend this college

they did some research for me about that college, and they found out that the organization which runs that college has so many bad rupitation and actually leader is now under arrest. they have this kinda bad news at many parts of the world, and teachers told me that it took them so long time to reach to this college. it is so unusual for them to take much time to research about one colloge, and thats another reason that they could not reccomend me that college.

I was so dissapointed about this news, but at the same time I have to appreciate this so much.

HOLY SHIT

anywayz, i spent whole day today to find new room, but it will be in vain possibly...
i have to rethink of my future plan.
it started already tho :_:
[PR]
by canadian_dreaming | 2005-12-09 00:22 | Diary
<< APUw/o授業 >>