人気ブログランキング | 話題のタグを見る
ブログトップ

boku-no-kokoro-no-sekai-tizu

masaharu84.exblog.jp

decision-making「辞退」

(English is below)

今日、人生で一番悩んだ結果の答えを出しました。
みんなにはいろいろと相談に乗ってもらったし、ホンマに助けられました。ありがとう。
みんなの存在に勇気付けられ、自分らしい答えを出せたと思います。

結論は、「帰国」です。

ホンマにいろいろと先週から考えました。
どうしたらいいのか、わからなくて、いろいろ悩んで悩んで考えて考えました。
みんなの意見に左右されそうになりながら、それでも自分の道を振り返りました。
俺が歩んできた人生はいつもこんな感じでクネクネしながら、決して一本まっすぐにはこなかったと思います。いつもどっかで悩んで後悔して、いつもうだうだしてました。
今回、そんなことはしたくはなくて、ホンマにとことん悩んだと思います。
これほどまで、そして出した答えが「帰国」でした。

それは、俺が今、したいことを見つけたから。

俺は、「歴史教科書博覧会実行委員会」を軌道にのせて、そして日本中に、世界中に活躍するような団体にしたい。できるなら、そしてしたいけど、企業化もしたいと思ってる。
この気持ちに気づいたのは、昨日、りかというこっちに一緒に留学してるメンバーと二人でこれからの歴史教科書について話し合ったときだった。俺、すげえフラストレーションだった。ムッチャああしたいとか、こうしたいってのを思いついて、んでやりたいことがあった。俺は今まであんましちゃんと考えてなかったけど、でも今度の万博は俺の中でも、教科書博覧会にとっても一大行事。これを逃しては世界に飛躍するチャンスを逃すと思った。そしてそれをしっかりやりたいという思いは前々からあった。でも、昨日、俺はさらに気づいた。俺はもし成功したとき、カナダからその活動を見守れるのか。俺は、自分の手でみんなとこの団体を成長させたい。これから先もコアメンとして頑張りたい。

まだまだ不安はあるけど、これは俺にとって今までで一番でかいカケだと思う。俺はこれにかけてる。そう、かけることにした。かけるだけの価値はだいぶ前から見出してる。俺はこのサークル、すげえ可能性を持ってると思うから。だからその可能性を信じたい。それがAPUである理由。そうだと思ったから。二年目に残るとはやくても一時帰国できるのは7月の頭になることも発覚して、それも悩みの種だった。

今日、瀬戸さん(こっちのコーディネータ)と一緒に2時間くらい話をして、やっと決心がついた。

ちゃんと、正式に文章にて、辞退を表明してきた。

というわけで、俺は俺の「今」にむかってつきすすむことに決めました。俺の「今」を決めるのは俺だけだから、俺が俺の今のために頑張ることにしました。まだまだ未練がないといわれるとそれは嘘になるだろうけど、それよりも、俺はこの「歴史教科書」に魅力を感じるし、俺は俺の可能性を試したいと思ったんです。俺の人生初のカケ、俺のいっちゃん大きい決断、そして俺自身の限界への挑戦をどうか、みなさん、見守ってください。

私はここに二年目プログラム「辞退」をあらためて表明します。


Today, I finally came to conclusion after a lot of hair pulling out.
Everyone helped me a lot, and every pieces of suggestion, adivice, and comments made me strong, really. Thanks so much.
I think I can make my own unique decision thanks to all of you guys.

The decision is "going back to Japan"

With having interview, I thought and thought about myself and with having result, I thought more about myself.
I was kinda lost myself, didnt know what to do, what to think.
I asked people around me what to do, and they gave me some suggestion. Sometimes I was swayed by these, sometimes not.
I searched my way, and I looked back how I have been lived until now.
My life was always not straightward, sometimes swayed, but anyway, my way was meandering. Always I was indicisive, I fussed so many times over small things, and I always regretted what I did.
I, I really didnt want to repeat this way, and that's why I thought so much about this decision, and I came to "return to Japan".

Because that is what I want to do now.

I want to make the "World History Textbook Committee" be known in all over the Japan and even in the world. I want people know about our activities, our missions, and want people to understand the difference of the world through the textbooks. I even hope to corporatize this committee.
I noticed this ambition when I talked to Rika, one of the committee members, about upcoming event "World Expo in Aichi". I noticed myself so frastrated when talking about the committee because I cannot do anything in Canada and still want to make action. Actually I never thought about it in depth, but I was only sure that the "World Expo in Aichi" is so big event for me and for us. We cannot miss this great opprtunity to appeal to the world about our activities. Otherwise, I thought we cannot do so anymore, anyhow. I thought this is kinda last chance for us. (maybe not really last chance, but could be last chance)

I also noticed myself really not sure about the next step of our committee. I mean, if successfully we can make expo well, and what do I think after that??? I think I want to continue the work in Japan, since I cannot do so in Canada. Then, I came to the idea of going back to Japan.

I have so many worries about myself and our committee. I think this is huge gamble for me. However, it is worth gambling, I believe. I am gamblig, yes, this is the first gambling in my life. I believe there is great potential in this activities we are doing now, and that's really worth gambling. I want to believe this posibility, and that's the reason for my going back to APU(Asia Pacific University where I was).

It would be the beginning of July to go back to Japan if I participate in the second year program. That also bothered me. Thats too late.

Today, I talked to Seto-san (the cordinator of our program) for 2 hours or so, and I made decision.

So, I decided to go ahead to my own "NOW". That is only me who can decide my own way, and it is me who go that way, and I decided to go forward to now. No more thinking about my future, I will work on what I want to do now. It will be lie to say I have no lingering affection for staying in Canada, but rather I am interested in the "World History Textbook Committee" and I want to challenge to myself, my ability and my possibility.

Please just see how I will deal with my huge gamble, my biggest decision, and my challenge to myself, and be there as you are now.
Feeling you guys, and I can be more and more stronger.

I am announcing here again my declination of second year program.



2005.3.8
Masa@Canada
by canadian_dreaming | 2005-03-08 17:20 | kokoro no tizu
<< 1 month left in... もうしばらく、悩み続けます >>